תאור המקצוע
הלמידה עוסקת בנושאים הבאים:
- למה נעלי ההתעמלות שלך עולות הרבה כסף ?
- האם כדור הארץ באמת מתחמם ?
- מהו הפתרון הרצוי לבעיית המים בישראל ?
- לאן נעלמו הנחלים בישראל, כמה סנטימטר חוף נותר לכל תושב בישראל ?
- מה הם הגורמים למלחמות אזרחים במזרח התיכון ?
- מהי חשיבות הגז לכלכלת ישראל ?
- האם צפויה ישראל לרעידת אדמה בקרוב ?
- מה הביא להתעשרות יוצאת הדופן בארצות המפרץ הפרסי ?
אם שאלות הללו מעניינות אותך, ואת/ה מחפש/ת תשובות , לימודי גיאוגרפיה הם המקום בשבילך.
הגיאוגרפיה עוסקת בהבנה של תהליכים המתרחשים סביבנו, והיא מעניקה לנו כלים שיאפשרו לנו לנתח ולהבין תופעות חברתיות, כלכליות , סביבתיות המתרחשות במרחב בו אנו חיים.
מבנה הלימודים
כיתה י’ – התלמידים מצטרפים לפרוייקט “מסלולרי” שבמסגרתו יכינו מדריך טיולים סוללרי או גאוטופ – עבודת חקר. משתתפים בתחרות צילומים “עין גאוגרפית”.
כיתה יא’ – כדור הארץ והסביבה או פיתוח ותכנון מרחבי.
כיתה יב’ – ארץ ישראל והמזרח התיכון. נתי”ב – ניתוח תופעות יסוד במרחב.